Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 29 lutego 2016

Pyry z gzikiem

W lutowej Kuchni Regionalnych Smaków tym razem całkiem postny i przepyszny przepis na potrawę kuchni wielkopolskiej czyli pyry z gzikiem.
Zaproszenie od Codziennik kuchenny.
Gzik wielkopolski w 2007 roku został wpisany na listę produktów regionalnych.
Gzik w Wielkopolsce to tradycyjna potrawa postna, przyrządzana ze zmielonego twarogu, który następnie urabia się z dodatkiem kwaśnej śmietany, cebuli oraz soli na jednolitą masę.
Tak przygotowany gzik podawany był do ziemniaków gotowanych w mundurach.
Ja przyznam szczerze że wiele słyszałam o gziku ale jadłam po raz pierwszy, bardzo mi zasmakował i będę robić go częściej, polecam.
Pyry z Gzikiem.



                 Składniki:
  • 6 średnich ziemniaków równej wielkości
  • ok. 250 g sera twarogowego półtłustego
  • 200 g śmietany kwaśnej 12 % lub jogurtu naturalnego lub mleka
  • 1/2 szalotki
  • 2 cebule dymki wraz ze szczypiorem
  • 2 - 3 łyżki posiekanych kiełków kozieradki
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • masło do podania

Ziemniaki wyszorowałam szczoteczką i ugotowałam w osolonej wodzie do miękkości.
Ziemniaki poprzekrawałam na połówki, wzdłuż.
Twaróg rozgniotłam widelcem, dodałam śmietanę, posiekaną szalotkę, dymkę ze szczypiorem a także posiekane kiełki kozieradki.
Doprawiłam do smaku solą, pieprzem i wymieszałam.
Na połówce ziemniaka ułożyłam twaróg - gzik i posypałam posiekanym szczypiorkiem.

Smacznego.
Przepis kuchni regionalnej wielkopolskiej.
Pyry z Gzikiem na blogach:
Moje domowe kucharzenie
"Podróże małe i duże"
Kazimierz Dolny

14 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie przygotowane :)
    Pozdrawiam jeszcze lutowo!

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy takich nie jadłam,wyglądają apetycznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest smakowite i warte spróbowania tym bardziej że proste w wykonaniu.

      Usuń
  3. Ja gzik znam od dziecka i go uwielbiam :)
    Fajnie, że i Tobie posmakował :)
    Dziękuję za wspólny czas przy kuchennym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dorotko, ciesze się bardzo że potrawa przypadła Ci do gustu. Ja też pierwszy raz gotowałam pyry z gzikiem, bardzo mi smakowały, już czekam na młode ziemniaczki;)
    Dziękuję że dołączyłaś do nas i zapraszam w marcu.
    Pozdrawiam serdecznie
    Renata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuje się zaproszona w marcu a za pyry z gzikiem dzięki bo inaczej jeszcze długo bym nie spróbowała.

      Usuń
  5. Prosto i smacznie! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko bawi mnie to że dopiero teraz je poznałam. Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Dawno takich pyr nie jadłam. Ojojoj narobiłaś mi smaku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy się dobrze, post zrobił swoje, pozdrawiam Aśka.

      Usuń
  7. Pysznie było...robiłam po raz pierwszy..dzięki za wspólne poznawanie smaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie tez fajnie było poznać taakie smaki.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks