Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

środa, 6 września 2017

Papryka marynowana w musztardzie po chorwacku

Jeśli ktoś robił już ogórki w musztardowej zalewie ten wie że musztarda w marynacie to znakomity pomysł.
Tak też jest i tutaj papryka ma ostrawy smak, jest jędrna i doskonała sama w sobie jak i do kanapek, sałatek.
Polecam gorąco, zróbcie sobie taką paprykę, idealna na zimę.
Plusem jest tutaj także to że słoików nie pasteryzuje się a spokojnie dotrwają do końca zimy.
Papryka marynowana w musztardzie po chorwacku.


              Składniki:

  • 12 papryk - miałam czerwoną i żółtą
  • 150 ml wody
  • 150 ml octu 10 %
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżka soli
  • 10 ziarenek pieprzu 
  • 6 liści laurowych
  • 300 g musztardy - ja użyłam Dijon
  • 150 ml oleju

Papryki umyłam, usunęłam gniazda nasienne i pokroiłam na kawałki.
W garnku zagotowałam wodę, ocet, cukier, sól, pieprz i liść laurowy.
Do gotującego płynu włożyłam pokrojoną paprykę.
Płynu mało, papryki dużo ale pod przykryciem papryka puści sok i będzie ok.
Od momentu zagotowania gotowałam 12 minut, jeśli pokroicie paprykę w paseczki wystarczy gotować 5 minut.
Odcedziłam paprykę z zalewy na sicie, zalewę wylałam.
Musztardę wymieszałam trzepaczką z olejem i zalałam odcedzoną paprykę, wymieszałam aby zalewa oblepiła kawałki papryki i poprzekładałam paprykę do słoików.
Na początku wydaje się że mało jest zalewy w słoikach ale papryka puści jeszcze swoje soki więc będzie ok.
Nie potrzeba pasteryzować ale jeśli chcecie to oczywiście nie jest to zabronione.
Aby smaki się przegryzły paprykę należy pozostawić na kilka dni.
Smacznego.
Źródło.
                                         "Podróże małe i duże"
Słoneczniki
Dla mnie niekoronowanym królem jesieni są słoneczniki.
Czesław Niemen śpiewał że, ..."mimozami jesień się zaczyna...", a ja dodałabym że słonecznikami również.
Uwielbiam słoneczniki.
Przepis dodaję do Akcji Ani "Warzywa Psiankowate 2017"

4 komentarze:

  1. Jestem ich bardzo ciekawa. Mam nadzieję, że dodasz do akcji ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ogrom papryki w tym roku, to już wiem co z nią zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks