poniedziałek, 4 czerwca 2018

Nalewka z kwiatów czarnego bzu

Podaję przepis na pyszną nalewkę, pachnącą majem, słońcem i kwiatem bzu czarnego.
Można z kwiatostanów przygotować syrop na przeziębienia, ale można też zrobić nalewkę i delektować się pysznym trunkiem lub w sytuacjach podbramkowych używać przy przeziębieniach.
Wklejam zdjęcia robocze abyście zdążyli z przepisem a jak nalewka dojrzeje, wkleję nowe zdjęcia.
Nalewka z kwiatów czarnego bzu.

Składniki:
  • pół słoika - 3 litrowego kwiatów czarnego bzu
  • 750 ml spirytusu 75%
  • 1 cytryna
  • 1 limonka
  • 1000 ml wody
  • 1000 g cukru


Przygotowanie:
  • Kwiaty zrywałam w lesie, słonecznym rankiem, z dala od szos i dróg, samochodów i spalin.
  • Gdy przyniosłam je do domu wyłożyłam na białym papierze aby żyjątka szybko opuściły kwiatostany bo nie będą nam potrzebne.
  • Kwiatostanów nie należy płukać aby nie pozbawić ich cennego, pachnącego pyłku, dlatego tak ważne jest aby zbierać je daleko od dróg.
  • Wprost nad słojem ścięłam tylko same kwiatki bez zbędnych łodyżek aby nalewka nie była gorzka.
  • Wodę podgrzałam z cukrem do momentu aż się rozpuścił, zostawiłam do wystudzenia.
  • Cytrusy wyszorowałam, sparzyłam wrzątkiem i pokroiłam w plastry, włożyłam do słoja.
  • Wszystko zalałam spirytusem i wodą z cukrem, wymieszałam i pozostawiłam na 6 tygodni.
  • Co 2 - 3 dni potrząsałam słojem.
  • Po tym czasie odcedziłam i przefiltrowałam nalewkę, przelałam do butelek.
  • Odstawiłam na kolejne 6 tygodni.
Na zdrowie!
Źródło.
Kwiatostany czarnego bzu

2 komentarze

  1. Może w tym roku coś mi się uda w końcu zrobić z kwiatów czarnego bzu:))))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger